Hvad har Pippi Langstrømpe med noget at gøre?

Du er, hvad du spiser. Det ved du. Det så du på plakaten hos skoletandlægen.

Men har du også gjort dig klart, at du er, hvad du tænker?

Og nu bliver det liiiige lidt langhåret. Men hæng på (der er en pointe!).

I din bevidsthed ligger koden til dit liv. Din ydre virkelighed er tæt forbundet med din indre virkelighed og det, du tænker og forestiller dig (om dig selv og din verden).

Det vil helt konkret sige, at hvis du "ikke kan skrive, for du er jo ikke forfatter" eller "du kan ikke starte den virksomhed, for du ved jo ingenting om moms," så har du nok ret. Men hvis du derimod fortæller dig selv, at det kan du godt, så har du nok også ret.

Lad mig lige hive et par kloge folk på banen her.

Og den klogeste af de klogeste må være:

Pippi Langstrømpe.

Hun har sagt det så fint:

"Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg helt sikkert!“

 

En anden og meget klog person er Henry Ford (ja, ham med bilen).

Han sagde:

"Hvad enten du tror, du kan, eller du tror,
du ikke kan, har du sikkert ret."

 

Det vil sige, at du kan styre din virkelighed ud fra det, du tænker (om dig selv).

Du kan, helt ubevidst, styre dit sind, din krop og din virkelighed gennem tanker og dine indre billeder, og du kan i høj grad påvirke og ændre din virkelighed ved at arbejde bevidst i en bestemt retning.

Lyder det som en stor omgang mumbo-jumbo? Det er det ikke.

Du kan visualisere billedet af dig selv i den situation, du ønsker. Det, du har visualiseret - den indre "ordre" - kan efterfølgende blive udført, fysisk. Det vil sige, at du ved hjælp af at forestille dig den 'perfekte' verden for dig kan ændre det, der rent faktisk sker omkring dig.

Lyt med i videoen nedenfor, hvor jeg fortæller dig om, hvordan jeg opdagede visualisering som et stærkt redskab (og så tager vi det lige heelt ned på jorden).

 

Min vej ind i visualisering.mp4

 

Er du med på en leg?

Jeg  vil gerne give dig en øvelse, hvor du selv kan prøve en lillebitte visualisering:

  • Sæt dig godt til rette i en stol, sæt fødderne på gulvet. Det er bedst, hvis du ikke har sko på.
  • Træk vejret dybt ned i maven, så maven fylder så meget, den kan. Pust al luften ud. Det gentager du 3 gange.
  • Tænk nu, på det du gerne vil opnå. Det kan være hvad som helst: en særlig rejse, et særligt sted i din karriere eller en bestemt situation, der giver dig følelsen "jeg klarede den."
  • Forestil dig en helt konkret situation, hvor du har opnået dit mål. Hvordan bevæger du dig? Hvilket tøj har du på? Hvilke beslutninger skal du tage i netop den situation?
  • Træk vejret langsomt, mens du forestiller dig situationen i detaljer.

Hvad bider du mærke i?

Når du har et godt billede for dit indre øje af, 'at du har klaret den', åbner du øjnene igen og skriver din vision ned. Skriv alt det, du kan komme i tanke om fra situationen; både fysiske detaljer om omgivelse, og hvordan du havde det.

Gem din beskrivelse et sted, hvor du kan se på den løbende. Husk dig selv på visionen.

 

Jeg håber, at du nåede helt herned, selvom det var lidt langhåret i dag. Men prøv øvelsen ovenfor. Den er altså ikke helt fjollet.

Rigtig god fornøjelse med dine visualiseringer.

PS: Synes du, visualiseringer lyder spændende?
Jeg er blevet inviteret af SKABERTRANG og Art Monday til at holde min Vision Board Workshop. Læs mere her >

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!

Skriv en kommentar